آموزش شبیه سازی برداشت انرژی از پیزوالکتریک ( انرژی هاروستینگ) با کامسول

آموزش شبیه سازی یک مثال بسیار عالی از Piezoelectric energy harvesting یا شبیه سازی برداشت انرژی از طریق پیزوالکتریک(انرژی هاروستینگ) با نرم افزار قدرتمند کامسول مولتی فیزیکس که در آن با مفاهیم رسم پارامتریک ، سوئیپ پارامتریک ، قرار دادن رنج به صورت تابع برای کاهش زمان شبیه سازی و همچنین انواع مطالعه EigenFrequency , Frequency Domain , Stationary  آشنا خواهید شد.

شبیه سازی برداشت انرژی از کاربردهای مواد پیزوالکتریک

یکی از کاربردهای مواد پیزوالکتریک در سال های اخیر توجه محققان زیادی را به خود جلب نموده است، تبدیل انرژی ناشی از ارتعاشات مکانیکی توسط این مواد، به انرژی الکتریکی است Energy) Harvesting). در واقع با اعمال تنش به این مواد و ایجاد کرنش در آن ها،  قادر به تولید انرژی الکتریکی هستند. این سیگنال الکتریکی تولید شده یا به طور مستقیم و یا پس از تقویت مورد استفاده قرار می گیرد.

این ویژگی مواد پیزوالکتریک تا کنون در زمینه های متفاوتی به کار گرفته شده است که از جمله آن ها می توان به برداشت انرژی مکانیکی تلف شده ناشی از حرکت بدن انسان، برداشت انرژی ناشی از ارتعاشات ماشین آلات و یا برداشت انرژی ناشی از ارتعاشات سازه اشاره کرد.

آموزش شبیه سازی Piezoelectric energy harvesting با نرم افزار کامسول دوره آموزشی 120 دقیقه ای شامل 3 بخش اصلی و 10 آموزش است که در هر قدم فایل کامسول مربوط به آن بخش از آموزش نیز قرار داده شده است.

بخش اول – محاسبه فرکانسهای تشدید و شکل مدهای اصلی

آموزش اول معرفی مقاله ، شرح مساله و قرار دادن پارامترهای اصلی مثال به طور کامل

آموزش دوم  آموزش کامل رسم پارامتریک شکل که وابسته به یک پارامتر اصلی بوده و شکل با تغییر این پارامتر از حالت مستطیلی به حالت ذوزنقه و یا مثلثی درآید.

آموزش سوم  آموزش قرار دادن مشخصات اصلی مواد طبق مقاله

آموزش چهارم آموزش قرار دادن شرایط مرزی ، انجام تنظیمات لازم برای Parametric sweep و دریافت نتایج

بخش دوم – شبیه سازی بخش دوم مقاله و بدست آوردن نمودار پاسخ فرکانسی

آموزش اول  آموزش وارد کردن کامل پارامتها و شکل اصلی که به صورت پارامتریک در بخش اول انجام شده بود به ساده ترین شکل ممکن و قرار دادن نوع ماده

آموزش دوم  قرار دادن شرایط مرزی برای فیزیک solid mechanics و آموزش کامل قرار دادن damping به صورت loss factor آموزش قرار دادن نیرو به صورت شتاب در شرایط مرزی

آموزش سوم  آموزش قرار دادن شرایط مرزی برای فیزیک (Electrostatics (es و آموزش لینک کردن به فیزیک (Electrical Circuit (cir.

آموزش شیوه رسم مدار الکتریکی ساده با فیزیک (Electrical Circuit (cir.

آموزش چهارم  آموزش نکات کاملا کلیدی در مورد دریافت پاسخ فرکانسی و تنطیمات مهم در Frequency Domain.

آموزش قرار دادن یک رابطه برای رنج فرکانسی برای انجام شبیه سازی به صورت یکباره و با کاهش زمان شبیه سازی نرم افزار کامسول از 20 ساعت به 2 ساعت

آموزش پنجم  آموزش کامل تنظیمات لازم برای دریافت نمودار پاسخ فرکانسی در Result نرم افزار comsol

بخش سوم – انجام شبیه سازی دلیل بهینه بودن حالت مثلثی نسبت به حالتهای دیگر

آموزش اول آموزش کار با مطالعه Stationary و شرایط مرزی لازم برای محاسبه کرنش در طول تیر با نرم افزار کامسول

این آموزش با کیفیت HD 720px ضبط شده است و برای کاهش حجم در زمان دانلود به صورت فایل فشرده قرار داده شده است، که پس از خرید دوره لینک دانلود آن برای شما ارسال می گردد.

همچنین آموزش شبیه سازی پیزوالکتریک انرژی هاروستینگ, یکی از آموزش های مجموعه آموزشی MEMS در کامسول است، که با دریافت مجموعه، میتوانید اشتراک یکساله مجموعه را دریافت نمایید.
جهت مشاهده دیگر آموزشهای مهندس محمودنژاد در مورد پیزوالکتریک میتوانید آموزش شبیه سازی ژیروسکوپ پیزو الکتریکی دیاپازونی با نرم افزار کامسول را مشاهده نموده و نیز جهت دریافت مشاوره از مدرس این آموزش به بخش مشاوره پروژه مراجعه فرمائید.

معرفی دورهنمایش رایگان

دانلود آموزش

بروزرسانی آموزش برای ورژنهای جدید

دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
امتیاز کلی : 0.0
پیشنهاد شده توسط : 0 کاربر
بر اساس 0 دیدگاه
0
0
0
0
0

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آموزش شبیه سازی برداشت انرژی از پیزوالکتریک ( انرژی هاروستینگ) با کامسول”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت دوره

تومان299,000

این آموزش, یکی از آموزش های مجموعه آموزشی MEMS در کامسول است، که با دریافت مجموعه، میتوانید اشتراک یکساله مجموعه را دریافت نمایید.
جهت مشاهده دیگر آموزشهای مهندس محمودنژاد در مورد پیزوالکتریک میتوانید آموزش شبیه سازی ژیروسکوپ پیزو الکتریکی دیاپازونی با نرم افزار کامسول را مشاهده نموده و نیز جهت دریافت مشاوره از مدرس این آموزش به بخش مشاوره پروژه مراجعه فرمائید.

تعداد
امتیازی ثبت نشده است
مدت دوره: 02:00ساعتتاریخ انتشار: 28 مارس 2020آخرین بروزرسانی: 28 مارس 2020تعداد بازدید: 2277
قوانین استفاده
مدرس

مهندس محمد محمودنژاد

کارشناس ارشد سیستم های میکرو الکترومکانیکی
قیمت دوره

تومان299,000

تعداد